40fire!
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
40fire!

Besøk #40fire @ quacknet hvis du vil joine, clanfight, hjelp osv
 
PortaleIndeksSøkLatest imagesBli Medlem

 

 Regler for å poste et innlegg

Go down 
AvInnlegg
Andreas
Webmaster
Webmaster
Andreas


Male Antall Innlegg : 122
Age : 30
Bosted : Nittedal
Klan : 40fire
Registration date : 25.11.2006

Regler for å poste et innlegg Empty
PosteTema: Regler for å poste et innlegg   Regler for å poste et innlegg Icon_minitimeMan Jan 08, 2007 5:42 pm

Alle forumregler SKAL LESES før du poster noe som helst i dette forumet

Her har vi samlet opp endel forumregler og retningslinjer som skal følges og tatt med eksempler for dette.
Dette er en guide for hvordan du skal skal poste inkl litt kort om levelsystemet, tags og søking.

REGLENE FOR FORUMET FINNER DU: HER.


1. Postens Innhold
2. Off-topic/on-topic
3. Spam
4. Intern diskusjon
5. Gamle Tråder / søk
6. Tags
7. Oppsummering for forumetikkette



1. Postens innhold
Inneholdet i din post burde ikke kun inneholde ett enstavelses ord eller en dum forkortelse.

Din post burde reflektere ditt synspunkt, der du står på saken, hva du mener ol.
Din post burde gi mening for de som leser den, bruk mest mulig korrekt norsk.
Din post burde ikke inneholde overdrevet mye smiliies eller utropstegn ol.

F.eks. :

JA: "Ja, jeg er enig. Jeg synes dette her er et godt forslag, dersom det...."
JA: "hehe, helt enig. Dette er et godt forslag, det er jo liksom... "
JA: "stemmer det, fordi..."
NEI: "god ide!!1"
NEI: "lol"
NEI: "haha"
NEI: "
NEI: "ENIG!"

Altså det jeg vil frem til er at man skal begrunne meningene sine, da blir det også mer spennende å svare på innleggene og man får en bedre diskusjon på tema.

2. Off-topic/On-topic
Hva er ikke off-topic:

Svar på topic.
Diskusjon/Ytring av mening om gjeldende tema.
Diskusjon/Ytring av mening om noe som er direkte knyttet til tema.
F.eks. ( i en tråd ang. post av screenshot av skrivebord ) :

JA: "ganske fett skrivebord du har der, men det oppsettet likte jeg ikke fordi at..."
JA: "så utrolig stygt skrivebord du har her." ( negative syn bør alltid begrunnes, de andre brukerne kan være nyskjerrig )
NEI: "Jeg husker engang en historie når mitt skrivebord begynte å snakke til meg"
NEI: "Ikke rart Source ikke funker, det suger, spill 1.6"

3. Spam
Dette gjelder jo også litt på regel nr.1 også men spam der man poster enten kun crap i masse tråder, eller at du poster masse bra info, men det postes i masse poster i en tråd.

Tenkt over før du poster? Er dette smart?
Bruk edit knappen hvis du skal føye til ting. Dobbelposting er ikke noe moderatorer ser positivt på.
Ikke mas i din tråd hvis du ikke får hjelp, det hjelper ikke saken.

4. Intern diskusjon
Dette hender hele tiden, egentlig er jo dette det samme som off-topic men siden dette er vanlig, så tar jeg det som eget punkt.

F.eks. :
Svar #1 ( conda ) :
Ja dette var utrolig bra saker, btw jeg eide jo Tiego i den battlen.
Svar #2 ( tiego ) :
Haha gjorde du vel ei! Du er like føkka som blokkene på grunerløkka!
Svar #3 ( conda ) :
PLX, anytime tiego!

Det vi ser her er jo at det som startet on-topic ble til en diskusjon mellom to andre.
Prøv å ikke trekk slik for langt og ikke da med pure off-topic poster.
Er det behov for å svare på noe som ikke er helt ontopic i en tread så ihvertfall svar på posten først også føy til det du mener om det andre. Helst send han en melding istedet.

Hvordan man får poeng vil vi ikke gå ut med men man trenger ikke være rakettforsker for å gjette seg til det. Det er implementert minuspoeng system for å forhindre spam og liknende, så det lønner seg ikke om man vil stige
Kan dermed si at å klikke seg rundt på siden vil dermed ha en positiv effekt på poengene dine.

5. Gamle tråder/ søk
Gamle tråder er der for å gi deg svar på ting, så du ikke trenger å lage en ny tråd om det.
Det er derfor du skal SØKE før du poster, dette er du også tjent med siden du da får svar raskere, hvis det er en tråd om det allerde.
Hvis tråden er gammel SKAL DU IKKE poste i den "takk dette hjalp" eller lignende.

6. Tags
En oversikt over tags finner du her.
Det er viktig at bilder ikke skyver ut designet, derfor om bildet er fort stort må du sette inn en limit slik at designet på siden ikke blir ødelagt slik som denne:
[ img src="bilde1.jpg" width="500" ]
Slike regelbrudd blir straffet på lik linje som vanlig regelbrudd, så husk dette.

7. Oppsummering

Hold en høflig tone på forum.
Søk før du lager en tråd.
Plasser trådene i riktig forum.
Tenk to ganger før du lager en tråd eller svarer.
Ingen useriøse svar som: "careface" "uglekjøtt" osv.

Er nesten det samme som Catch-gamer sine. Tror disse reglene er det de fleste bruker Razz
Til Toppen Go down
http://cznorway.darkbb.com
 
Regler for å poste et innlegg
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Regler for guider
» REGLER, SKAL LESES!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
40fire! :: 40fire :: Nyheter fra Counter Zipz-
Gå Til: